kovo 26, 2025

Naujausios kepinių tendencijos „Mantingos“ gaminiuose

Pasidalinti

Naujausios maisto pramonės tendencijos rodo, kad vartotojai vis dažniau ieško netikėtų, kontrastingų derinių, sukuriančių unikalią skonio patirtį. Didžiausiai Baltijos šalyse duonos, užkandžių ir šaldytos produkcijos gamintojai „Mantingai“ tai yra tiek iššūkis, tiek galimybė – ieškoti inovatyvių sprendimų ir kurti gaminius, kurie vis dar nustebintų vartotojus.  

Pasaulinės vartojimo prekių analizės kompanijos „Innova Market Insights“ duomenimis, daugiau nei pusė (55 proc.) vartotojų aktyviai ieško naujų ir novatoriškų skonių savo maisto pasirinkimuose. Dar 43 proc. vartotojų pirmiausiai renkasi produktus, siūlančius unikalią kulinarinę patirtį, tradicinius skonius sujungiančią su šiuolaikiniais akcentais.  

Ramunė Puzinienė, „Mantingos“ naujų produktų vystymo vadovė sako, kad besikeičiantys vartotojų lūkesčiai skatina ne tik sekti pasaulines tendencijas, bet ir eksperimentuoti su naujomis idėjomis bei gamybos technologijomis.  

„Vienas tokių gaminių, kurį tarptautinėse parodose pristatome kaip kepinių rinkos inovaciją, yra pyragėlis „Crookie“. Tai kruasano (pranc. croissant) ir amerikietiško sausainio (angl. cookie) kombinacija, kurioje dera sviestinis sausainių tešlos įdaras su traškiais kruasano tešlos sluoksniais, o papildomo subtilumo suteikia šokolado gabaliukai. Tai pirmasis crookie, pritaikytas didelio masto gamybai, sukurtas naudojant tvarias technologijas bei atsakingai atrinktas žaliavas, taip užtikrinant mažesnį poveikį aplinkai“, – sako R. Puzinienė.  

Sūri karamelė ir toliau išlieka populiari 

Pastaraisiais metais vis daugiau vartotojų dėmesio Europoje sulaukia saldžiai sūrūs skonių deriniai. Tarp populiariausių derinių jau keletą metų dominuoja sūri karamelė – „Innova Market Insights“ duomenimis, ji ypač mėgstama 18–34 metų amžiaus grupėje.  

„Tai paskatino mus sukurti tokius gaminius, kuriuose saldumo ir sūrumo derinys bei kontrastuojantys skoniai tampa pagrindiniu akcentu. Tai daniškos sluoksniuotos tešlos pyragėlis su sūria karamele, taip pat bandelė su karamelės ir obuolių deriniu, kur saldumas papildomas natūraliu rūgštumu“, – vardija R. Puzinienė. 

Traškumas turi įtakos skonio suvokimui 

Maisto tekstūra, įskaitant traškumą, turi reikšmingos įtakos skonio suvokimui ir valgymo patirčiai. Įvairūs gastrofizikos tyrimai rodo, kad traškus maistas sukelia didesnį pasitenkinimą valgant ir dažnai siejamas su šviežumu ir aukšta maisto kokybe, todėl vartotojai linkę rinktis tokius produktus. 

„Vis daugiau dėmesio skiriame ne tik skoniui, bet ir tekstūrai – kuriame gaminius su traškiais priedais ir naudojame specialias kepimo technologijas. Traškumo tendenciją atspindi ne tik anksčiau minėti mūsų kepiniai, bet ir kitos naujienos. Viena jų – pyragėlis su kreminiu braškių įdaru, sluoksniuota traškia tešla ir cukraus kristalais, suteikiančiais papildomo traškumo“, – sako R. Puzinienė. 

„Mantinga” kasmet rinkai pristato apie 100 naujų gaminių ir didelė dalis jų atranda savo vartotojus. Vieni naujausių ir jau spėję tapti vienais populiariausių gaminių – tai kruasanai su levandų įdaru, rūgščios spurgos. Tarp populiariausių rikiuojasi ir tradiciniai skoniai: spurgos su uogų įdarais, sviestiniai kruasanai ar kruasanai su karamele. 

Iš viso „Mantingos” asortimentą sudaro virš 1000 skirtingų gaminių, o jos produkcija eksportuojama į daugiau nei 40 pasaulio šalių. 

Pasidalinti