gegužės 10, 2024
„Mantinga Group“ pajamos pernai augo 26 proc., o EBITDA – 104 proc.
Didžiausia Baltijos šalyse duonos, užkandžių ir šaldytos produkcijos gamintoja „Mantinga Group“, konsoliduotais audituotais duomenimis, pernai gavo 173,8 mln. eurų pajamų – 25,9 proc. daugiau nei 2022-aisiais (138 mln. eurų). Palyginamuoju laikotarpiu konsoliduotas įmonių grupės pelnas prieš mokesčius, palūkanas, nusidėvėjimą ir amortizavimą (EBITDA) buvo 22 mln. eurų, arba 104 proc. didesnis nei prieš metus (10,8 mln. eurų).
„EBITDA marža 2019 metais siekė 15,9 proc., o dėl COVID-19 pandemijos ir vėliau Rusijos pradėto karo Ukrainoje padarinių pasaulio ekonomikai 2022 m. EBITDA marža sudarė vos 7,8 proc. 2023-aisiais ją iš dalies atstatėme iki 12,6 proc., o pati EBITDA augo dvigubai. Nuolat didiname gamybos pajėgumus, kuriame naujus gaminius, plečiame eksporto rinkas. Sėkmingam planų vykdymui, tikime, įtakos turės ir šiais metais užbaigti struktūriniai pokyčiai. Visgi, į situaciją žiūrime realistiškai – gyvename pakankamai neapibrėžtomis ekonominėmis sąlygomis. Per artimiausius kelerius metus siekiame sugrįžti į prieš karą Ukrainoje buvusį pelningumo lygį, bet iki buvusio prieš pandemiją tikriausiai nepasieksime, – sako „Mantinga Group“ valdybos narys ir finansų direktorius Martynas Mykolaitis.
2023 m. įmonių grupė buvo išsikėlusi tikslą padvigubinti EBITDA. Siekiant to, koncentruotasi į gamybos ir kitų įmonės procesų efektyvinimą, taip pat pardavimus bei gamybos pajėgumų didinimą, automatizavimą, o tai lemė investicijų poreikį. Praėjusiais metais „Mantinga Group“ investicijos siekė 11 mln. eurų, o per pastaruosius dvejus metus vien į gamybą investuota beveik 35 mln. eurų.
„Rinkoje matome plėtros potencialą, tad žiūrime ambicingai – planuojame ir toliau augti“, – sako M. Mykolaitis.
2022 m. vienoje iš „Mantingos“ gamyklų buvo atidaryta nauja prancūziškų gaminių (batono, bandelių ir dešrainių) gamybos linija, o 2023 m. pradėjo veikti sluoksniuotos tešlos gaminių linija. Pastarųjų dviejų metų investicijos į gamybą apima ir Latvijos bendrovės SIA „Fresh Food Production“, gaminančios atvėsintus maisto produktus ir užkandžius, įsigijimą bei nuo 2021 iki 2023 metų įmonių grupėje diegtą naują verslo valdymo sistemą.
Šiais metais investicijos į gamybos plėtrą nesustos: įmonė neseniai skelbė apie planuojamas 34,3 mln. eurų investicijas į naujos prancūziško įdarinio bageto gamybos linijos diegimą, taip pat sandėlio zonos įrengimą bei teritorijos pritaikymą sunkiasvorio transporto privažiavimui. Tai tik pirmoji investicijų dalis: per artimiausius kelerius metus „Mantinga Group“ planuoja investuoti į dar ne vieną stambų projektą ir taip siekti savo strateginių plėtros tikslų.
„Praėjusius metus galime laikyti ne tik augimo, bet ir pokyčių metais. Be procesų efektyvinimo bei automatizavimo, lygiagrečiai ruošėmės įmonių grupės reorganizavimui, kuris šių metų pirmomis dienomis pasiekė finišo tiesiąją. Daug dėmesio skyrėme strateginių tikslų išsigryninimui – patvirtinta nauja strategija iki 2030 metų, kurioje užfiksuoti ne tik augimo, bet ir darbuotojų gerovės tikslai. Nuošaly neliko ir tvarumas, kuris per pastaruosius metus tapo integralia visų procesų dalimi, be to, savo mieste Marijampolėje įgyvendiname ne vieną bendruomenei svarbų projektą. Į verslą žiūrime kaip į visumą, siekdami augti, nepamirštame rūpintis ir šalia esančiais“, – sako vadovas
Šiuo metu Marijampolėje visu pajėgumu veikia 3 gamyklos, dar viena – Latvijoje. „Mantingos“ asortimentą sudaro 1000 gaminių, produkcija eksportuojama į daugiau nei 40 šalių. Įmonėje dirba daugiau nei 1800 darbuotojų.
2023-12-31 d. užbaigtas „Mantinga Group“ antrasis reorganizacijos etapas, palyginamieji finansiniai rodikliai už 2022 metus pateikti remiantis vadovybės ataskaitomis.
„Mantinga“ įmonių grupę sudaro: UAB „Mantinga Group“, UAB „Mantinga Production“, UAB „Mantinga Bakery & Food solutions“, UAB „Mantinga Logistics“, UAB „Mantinga Services“, SIA „Mantinga Latvia“, SIA „Fresh Food production“, „Mantinga Eesti“ OU ir TOV „Mantinga Ukraina“.